Thursday, August 27, 2009

Sambungan 2 days, 1 story.


27th August 2009
Interesting day mate. Ok, harini kteorg dah plan since sebelum cuti sekolah lagi nak buat berbuka puasa party. Semangat wehh! Saya and Ikhda kemas rumah bagai nak rak. Memang semua tempat saya vacum. C L E A N ! Then, dalam pukul 4. Kteorg (Me, Fiqa, Ikhda and Fiza) decided nak beli barang masak di Brem Mall.

Bila dah sampai, kteorg terus serbu Giant kecil yg ada kat situ. Nak beli barang untuk Asam Pedas Ikan Pari. But 1 slight problem. Ikan pari takdapat jumpa. Asam jawa betul! But, kteorg pun chill ahh. Then, kteorg serbu Bazaar Ramadhan plak.

On the way nak pergi, suddenly hujan. Cehh. Dah lah baju saya jarang. Tak bawa payung plak. Memang mandi hujanlah kteorg semua. Seriously, lebat gila. Naik gila kteorg jalan terkedek-kedek sebab takut tergelincir. But, one of us. F I Q A, berjaya menjatuhkan dirinya di PPR Pekan Batu 5. *Kesannya memang lama* Kesian diaa.

Bila dah sampai rumah, Fiqa terus mandi. Dah basah. Saya pula, sempat plak ber-3G dengan Dian (boyfriend yg bakal datang rumah) Katanya, dia takboleh datang sebab hujan. Penipu betul lelaki itu. And then, saya pun bergegas nak mandi. Yang saya bengang nya, time nak mandi lah kawan2 saya ter jerit2 nama saya. "Najwa! Mana ini?! Najwa! Mana itu?!" Naik gila saya!

Yang paling best, kteorg takde AJINAMOTO. Fiqa dengan bengangnya terus bersemuka dengan saya yg baru lepas mandi ni and cakap "Najwa! Mana ajinamoto?!" Saya terus jerit nama Milla (kawan) and minta dia beli AJINAMOTO tu. Cis, yg saya geram lagi ni. Milla boleh lagi lambat2 beli mende tu. Si Fiqa sampai dah terjerit2 "MANA AJINAMOTO AKU?!" dekat dapur and depan pintu rumah saya. *Kesian neighbour saya. Nak sedia berbuka pun tak senang* Fiqa tak puas hati. Dia siap call Milla and cakap "AJINAMOTO AKU MANA?! Cepat sikit! Sayur nak layu dah nii!" Milla dengan serabutnya berlari ke atas dengan baju kurungnya. Tiba2, dia teserempak dengan 2 orang jejaka, yg macam pernah dilihat. Dia sempat lagi jerit and gelak. Rupa2nya, its Dian and Rizqhan! Dia pun layan lah dorang sekejap. *Dah lupa pasal Fiqa* Yang Fiqa ni dah tunggu dah kat depan pagar tu. Dengan tak puas hatinya, dia keluar, pergi kat Milla then rampas AJINAMOTO dari tangan Milla.

Saya kat rumah dah berlari ke hulur hilir, utara selatan, depan belakang, hujung ke pangkal, just nak hidang makanan jea. Letih wooo. Dengan memikirkan kehadiran para tetamu, *sempat pakai perfume* dia pun cepat2 sediakan lah. And the same time, si Milla jerit

Milla : Najwa! Laki kau nak kau yg jemput dia masuk. Dia nak bini dia gak!
Najwa : Bini dia sibuk!

*Dalam masa yg sama..*
Fiqa : Najwa! Mana periuk?!

Najwa : Kat bawah sinki!

Fiza : Mana senduk?!

Najwa : Atas tuu!

Fiza : Mana?!

Ikhd
a : Tu lahhh!
Fiza : Ohh, nampak2.

Fiqa : Najwa! Hidupkan api!

Najwa : Heh! Bak sini. Sekali jea aku tunjuk.
Milla : Najwa! Laki kau nak kau jemput gakk!

Fiqa : Pergilah Najwa.

*Dalam diam, Najwa terus pergi.

Najwa : Asal tak masuk?!

Rizqhan : Tuan rumah tak jemput.

Dian : Tah, ni tengah trauma kena kejar dengan anjing ni.

Najwa : Fiqri, asal tak masuk?!

Fiqri : Kte baruu jea sampai.

Najwa : Meh, masuk masuk.

Fiqri : Hai koranggg.

Fiqa : Hyee!


Then tengah Najwa cakap dengan Dian and Rizqhan, tiba-tiba Fiqa datang membawa sehelai kertas and cakap "Najwa, nyalakan api." Najwa sabar jea. Buat juga. *Thanks to Milla yg tak puasa sebab rasakan masakan Fiqa and The Gang. Kalau tak, mesti tawar*

Bila dah berbuka, kteorg pun lepak2. Finally, semua dah kenyang, Milla pun balik. Cis punya kawan. Tak rock. Balik awal2. Kebetulan, cerita TOWER 13 on the air dahh. Kteorg pun tengok ramai2. Si Ikhda and Fiza ni over sehh. Penakut nak mampus. Hantu tak keluar lagi dah menjerit. P.S : Bulan Ramadhan, syaitan and iblis kena grounded. Takde hantu ok?

Najwa bosan sebab tak seram. Najwa pun pergi lah kat PC and online. Diikuti Dian and Rizqhan. Nak bagi dorang entertain, Najwa buka lah satu video. Lawak gilaa. Habis semua drama2 penakut dorg tadi habis sebab semua gelak tahap guling2. Ahaa!!

Kesimpulan, kegiatan kteorg best. Berbaloi kena jerit and mandi hujan :D