Thursday, August 27, 2009

2 Days, 1 Story



Hello everyone :) I'm back to merepek again. Ahaa! Nyway, I'm going to tell you guys bout several things happened to me and my friends in 2 most weirdest and enjoyable days of our life. *Well, not really for certain reasons* Well, this things happened on 26th and 27th August 2009.

26th August 2009
On this beautiful day, me, Najwa, was supposed to bake cupcakes ALONE. But, when Mrs.Lazy came into my body. Hanya Tuhan sahaja yg tahu betapa malasnya saya pada harini.

So, I decided to called Ikhda (kawan) but dia takboleh datang. Alasan, ibunda takde kat rumah. Langsung tak munasabah. Dia ada kakak tapi ehem. Perangai slack sikit bila kakak di KL. *Keep this secret*

Then, I called Fiqa (kawan) and finally. Dia boleh. But dia kena bawa Fiza (kawan) untuk datang ke Jalan Ipoh. Nak taknak, bawa jelah. Atleast bising lah jugak kat sini. :D Ok ok, janji jumpa depan The Store. Sebab nak beli barang2 cupcakes. So, bila dah beli semua, kteorg pun rush balik rumah saya and buat cupcakes. :D

Bila dah berbuka and stuff, kteorg pun decided nak buat icing for the cupcakes. In the same time, si Fiqa ni semangat gila nak buat donut. Nak merasa sangat donut yg dia bisingkan tu, dia pun dengan penuh semangat buat lah donut tu.

Dia main masuk jea tepung, susu, minyak, majerin and garam. Cehh, laju jea. Sambil2 buat icing tu, saya tengoklah kawan saya yg "expert" memasak ni buat. Sekali, bila dah masak jea donut tu, dia jadi keras macam KARIPAP punya kulit wehh! I laughed like hell!

After that, nak cover punya pasal. Saya pun pergi lah cairkan chocolate and salutkan donut tu dengan chocolate. Sedap and tak rasa sangat kekerasan dia. Ahaa! Seriously, Fiqa sendiri sampai tak sanggup nak tengok donut tu. Poor Fiqa. Don't worry. Ni kan first time.
And and, that night. Saya and Fiqa langsung takdapat tido. But finally, kteorg dapat tido pukul 7 pagi.

Bersambung,