Friday, August 7, 2009

puasa nak dekat

As an islam, every year, Ramadhan will come and shine for a whole month. Part paling best, time berbuka. Huh. Makan tak ingat dunia. Bukan tu jea. Suka sangat mengharungi puasa bersama-sama dengan kawan (sebab masing-masing letih and amat memahami perasaan antara satu sama lain) Wait a sec! I wanna tell you guys bout thing that I MUST do before Ramadhan come.

GANTI PUASA!

Ok ok, tahap benci saya terhadap mengganti puasa memang tinggi. Saya benci ganti mengganti sebab nanti mesti kawan saya makan depan saya. Terpaksalah tahan nafsu ni. Naik gila jadinya. Lagi-lagi bila dengar kawan baik makan nasi, ayam goreng and belacan. Gilaa sedap! Jealous sehh.

Bukan tu jea. Bila ganti puasa time-time sekolah, boleh pengsan sekejap jea. Lagi-lagi kalau cikgu korang suka buat pengumuman. "Kepada pelajar tingkatan 2, sila pergi.." Gila menyampah. Setiap pegerakan yg saya buat akan buat saya letih dengan cepat. Yang saya lemahnya, kena naik turun tangga. Haish.

Last, bila berpuasa. Siapa cakap takde concert? Ada. Macam-macam lagu yg akan didendangkan dari perut ni. Sampaikan lagu Amy Search pun ada. Naik gila bila dengar concert start. Tanda-tanda lapar tahap cipan.

Kesimpulannya, saya kena ganti 4 hari lagi. *which means, lagi 4 hari saya kena hadapi setiap halangan bodoh ni. Tapi saya sabar jea.

p/s : jangan makan depan saya. nanti concert start.